Українська мова
6 клас
07.12.2020
Тема. Правопис складних слів разом і через дефіс
1.
Мовна
довідка.
Пишемо через дефіс:
·
Складні
слова, утворені поєднанням незалежних слів (між частинами можна поставити і).
·
Складні
слова, утворені повторенням того самого слова, поєднанням слів з однаковим
коренем, синонімічних або антонімічних слів.
·
Близькі
за значенням слова, що передають єдине поняття.
·
Слова
з першою іншомовною частиною міні-, максі-, екс-, віце-, лейб-, обер-.
Пишемо разом:
·
Складні
слова, утворені поєднанням залежних слів.
·
Складні
слова, у яких першою частиною виступає кількісний числівник.
·
Складні
слова, утворені з дієслова в наказовій формі та іменника.
2.
Опрацювати
параграф 19 (с.65).
3.
Виконати
вправи 163-165 (письмово).
09.12.2020
Тема. Написання слів
з пів-
1.
Мовна
довідка.
Складні слова з пів- (напів-) пишемо через дефіс, якщо
друга частина слова є власною назвою. У решті випадків – разом. Якщо загальна
назва починається буквами я, ю, є, ї, то після частинки пів- ставимо апостроф.
2.
Виконати
вправи 166, 167 (підготувати лише словниковий диктант).
10.12.2020
Тема. Контрольна
робота №2. Фразеологія. Словотвір. Орфографія.
1.
Твірним
для слова лісочок є слово
a.
Ліс
b.
Переліс
c.
Лісок
d.
Лісовий
2.
Слова
юнь, зелень, дзенькіт утворено способом
a.
Префіксальним
b.
Суфіксальним
c.
Безафіксним
d.
Складанням
основ
3.
Префіксальним
способом утворено кожне слово рядка
a.
Сутінь,
безнадія, пресмачний
b.
Нещастя,
загривок, слухач
c.
Перевізник,
українка, списати
d.
Закордон,
прадід, припасувати
4.
Суфіксальним
способом утворено кожне слово рядка
a.
Тигреня,
чайник, мишка.
b.
Лінійка,
резинка, акваріум.
c.
Паперовий,
записувати, контратака.
d.
Брудний,
книжковий, заміський.
5.
Префіксально-суфіксальним
способом утворене кожне слово рядка
a.
Підосичник,
опеньок, пришкільний
b.
Приміський,
співучасть, долити.
c.
Заморський,
привітний, усьоме.
d.
Зіпсувати,
переписувати, співучасть
6.
Безафіксним
способом утворене кожне слово рядка
a.
Велич,
молодь, плач, ніхто
b.
Вибір,
синь, переклад, неук
c.
Біг,
потік, пуск, вихід
d.
Поросль,
кримінал, відріз, паморозь
7.
Способом
складання утворені всі слова в рядку
a.
Фотовиставка,
телеміст, без’ядерний
b.
Хлібопекарня,
екс-президент, сміттєпровід
c.
Краєвид,
землетрус, всюдихід
d.
Перехід,
свинопас, хвилеріз
8.
Правильно
написано всі слова рядку
a.
Дорожчий,
гадячський, бряжчати
b.
Вущий,
прагський, нищий
c.
Печенізький,
скіфський, якутський
d.
Судакський,
овручський, чернігівський
9.
Помилки
при творенні прикметників допущено в рядку
a.
Огородництво,
солдатський, латиський
b.
Іракський,
кременчуцький, лісництво
c.
Воронезький,
голландський, норвезький
d.
Агентство,
гіганський, Паращин
10.
Орфографічну помилку допущено в рядку
a.
Пів-Ялти,
хлібо-пекарня, ледве-ледве
b.
ТСН,
дочки-матері, хліб-сіль
c.
Зерносушилка,
водопровід, півогрка
d.
Дит’ясла,
пів-Америки, тишком-нишком
1 Усі слова в рядку пишуться через дефіс
a.
Інженер/механік,
пів/олівця, земле/коп
b.
Військово/полонений,
яхт/клуб, гамма/промені,
c.
Осінньо/зимовий,
словесно/історичний, пів/Африки
d.
Світло/русий,
жовто/гарячий, розово/червоний
1 Зробити словотвірний розбив усіх похідних слів
у реченні.
Клен
стоїть на узліссі замріяний.
Українська
література
09.12.2020
Тема. Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її
вихованні. «Мрії». Неповторний світ дитинства в поезіях
1.
Опрацювати
матеріал підручника (с. 50).
2. Написати міні-твір «Якою переді мною постала Леся Українка».
3.
Навчитися
виразно читати поезію «Мрії». Визначити і записати художні засоби.
10.12.2020
Тема. Леся Українка. «Як дитиною, бувало…» Образ мужньої,
сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство,
упевненість, розвинена уява.
1.
Виразно
читати поезію «Як дитиною, бувало…»
2. Відповісти на запитання 6-7 (с.55).
9
клас
Українська
мова
07.12.2020
Тема. Контрольна
робота №2.
Складне речення.
Складносурядне речення.
1.
Складносурядне
речення в рядку.
a.
У
руку взяв зерно важке і повне, і налилася силою рука.
b.
Життя
людське унікальне і, по суті, невичерпне.
c.
Зрештою,
навчання триває і після закінчення школи.
d.
Сушилося
сіно в покосах – світ сіном, здавалось, пропах.
2.
Складносурядне
речення з протиставними відношеннями в рядку
a.
То
хмарка набіжить і бризне дощ краплистий, то сонце вигляне яскраво-променисте.
b.
Чужих
два слова в пісні буде- і пісня вся тоді чужа.
c.
Зрідка
пробіжить тут заєць або спиниться на кручі вовк.
d.
Нарешті
запалили свічку, та вітер одразу її загасив.
3.
Пунктуаційну
помилку допущено в рядку.
a.
Не
сплять лиш цвіркуни і фонтан, та кліпа очима-зорями небо.
b.
На
небі з хмар творилися темні хащі кущів, і в їхньому русі вчувалась хода весни.
c.
Жмуриться
наша хатина, і шепче задумливий ліс.
d.
Ще
холодом закуто віти клена, й заметами занесено кущі.
4.
Не
потрібно ставити кому між частинами складносурядного речення в рядку
a.
Реве
Дніпро й лани широкополі медами пахнуть.
b.
Тікає
ніч у нетрі таємничі і торжествує вранішня зоря.
c.
На
вокзалі кричать паровози і трамваї дзвенять за вікном.
d.
Знову
хмуриться осінь і туманиться даль.
5.
Потрібно
поставити кому між частинами складносурядного речення в рядку
a.
Кругом
висить морок та мла непросвітна буяє.
b.
На
наше щастя, перша гілка була невисоко і Ксенія вхопилася за неї.
c.
Злітає
листя із дібров і материнка відцвітає.
d.
Уночі
вже сад шумів і крізь гілля сміялись зорі.
6.
Пунктуаційну
помилку допущено в рядку.
a.
Я
правді глянула у вічі – і чорний колір білим став.
b.
Люди
мимоволі розхлюпували воду і вона одразу ж замерзала на їх одежі.
c.
Почалася
у сонця безсонниця – і подовшали раптом дні.
d.
Торкає
вітер пальцем колосочки, й вони дзвенять.
7.
Тире
потрібно поставити між частинами складносурядного речення.
a.
Дощ
пройшов і Київ зеленіє.
b.
Підбилися
в зеніт Волосожари і каже казку зірка до зорі
c.
На
лугах вже скошено траву і літо буйне в береги ввійшло.
d.
Людина
створила культуру а культура – людину.
8.
У
поданих реченнях поставте розділові знаки.
Між вербами і вільхами схлипувала вода а за водою слалися
дівочі веснянки. Я іду і в’ються спогади незримо.
9.
Складносурядне
речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Синоптики обіцяли поривчастий вітер…
вибрати
a.
і
зливу в другій половині дня
b.
але
їхній прогноз не збувся
c.
хоча
ранок доволі спокійний
d.
ми
подбали про стійкість намету
10.
Скласти речення за поданою схемою [
], - [
]
11.
,
12. Зробити синтаксичний розбір речень.
Уже вишневі зацвіли садки, і сніг пахучий падає на воду.
Важкі хмари облягали небо, і не було майже просвітку.
10.12.2020
Тема. Складнопідрядне речення, його будова й засоби
зв’язку в ньому.
1.
Мовна
довідка.
Складнопідрядне речення поєднує синтаксично нерівноправні
частини, одна з яких – головна, а друга – залежна.
Підрядна частина приєднується до головної за допомогою
сполучників або сполучних слів. Сполучник не буває членом речення, а сполучне
слово (займенник або прислівник) виступає членом речення.
2. Опрацювати теоретичний матеріал (с. 62, 63).
3. Виконати вправи 3 (с.63), 5 (с.64).
4. Перегляньте в YouTube експрес-урок «Квартал чи квартал».
Запам’ятайте, як треба наголошувати слова, про які в ньому йшлося.
Українська література
07.12.2020
Тема. І.Котляревський.
«Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова. Ствердження народної
моралі
1.
Опрацювати
відомості з теорії літератури : травестія, бурлеск, пародія (с.92).
2.
Дібрати
до кожного героя прикметники, які найкраще їх характеризують.
Еней…
Низ та Евріал…
Зевс…
Нептун…
Венера…
Сивілла
3.
Опрацювати
«Мовні особливості» (с.94).
4.
Прочитати
п’єсу «Наталка Полтавка».
09.12.2020
Тема. І.Котляревський. «Наталка Полтавка».
Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка»
- перший твір нової української драматургії. Колоритні образи твору.
1.
Опрацювати
матеріал підручника (с.113, 114).
2.
Виконати
тести (с. 116, 117).
3.
Виписати
цитатні характеристики до кожного персонажа п’єси.
Комментарии
Отправить комментарий