Українська
мова 6 клас
Тема. Фразеологізми. Поняття
про фразеологізм, його лексичне значення.
Джерела українських
фразеологізмів.
1.
Пригадайте, що таке
лексичне значення слова.
2.
У поданих реченнях
знайти фразеологізми, пояснити їх лексичне значення.
Мишко писав як курка лапою. До
найближчого села було рукою подати. У кімнаті ніде і яблуку впасти. У письмовій
роботі Дмитрика помилок було як зірок на небі.
3.
Фразеологізми – це
стійкі сполучення слів, які за лексичним значенням дорівнюють одному слову.
Фразеологізм є одним членом
речення. Лексичне значення фразеологізмів можна дізнатися у фразеологічних
словниках.
4.
Усно пояснити
лексичне значення фразеологізмів, замінити одним словом.
Накивати п’ятами, ні риба ні
м’ясо, в пух і прах, кров з молоком, як сніг на голову, народитися в сорочці, з
комарів носок, робити з мухи слона, нагріти руки, ні пари з уст, стерти в
порошок, крокодилячі сльози, набрати в рот води, сізіфова праця, до сьомого
поту.
5.
Вправа 91
(письмово).
6.
Скласти і записати
по одному реченню з двома поданими сполученнями, щоб вони виступали
фразеологізмами. Підкреслити фразеологізми як члени речення.
Тверда рука, круті повороти,
тягти кота за хвоста, знайти в капусті, гаряча голова, розбити глека, на голові
ходити, вибити з рук.
7.
Вправа 93
(письмово).
8. Рубрика «Культура мовлення» (ст. 41).
9. Робота з таблицею «Джерела української фразеології» (ст.
42).
10.
Вправа 101
(письмово).
11.
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 12-13, виконати
вправи 96, 102, скласти і записати розповідь (5-7 речень) на довільну тему,
використавши 2 фразеологізми.
Українська література.
6 клас
Тема. Контрольна робота №1. Загадково прекрасна і славна
давнина України ( тести).
1. Календарно-обрядові пісні не пов’язані з
a.
порами
року
b.
сільським
господарством
c.
історичними
подіями
d.
явищами
природи
2. До зимового циклу належать пісні
a.
русальні
b.
купальські
c.
жниварські
d.
щедрівки
3. У ніч на Купала
a.
не
можна купатися в річці
b.
прикрашають
квітами останній сніп
c.
ушановують
піснями господаря
d.
стрибають
через багаття
4. «У ржі на межі» - пісня
a.
русальна
b.
купальська
c.
жниварська
d.
веснянка
5. До зимового циклу не належить
a.
щедрівка
b.
колядка
c.
купальська
пісня
d.
посівальна
пісня
6. Уславлюють народження Ісуса Христа в пісні
a.
«Засівна»
b.
«Щедрик,
щедрик, щедрівочка»
c.
«Ой
хто, хто Миколая любить»
d.
«Нова
радість стала»
7. Під час виконання виснянок
a.
водять
козу
b.
носять
сонце
c.
пускають
вінки по воді
d.
прикрашають
сніп квітами
8. У назві пісні «Ой весна, весна – днем красна» використано
a.
персоніфікацію
b.
порівняння
c.
гіперболу
d.
епітет
9. У колискових найчастіше звертаються до
a.
коника
b.
рибки
c.
курочки
d.
котика
10.
Музику до пісні « Ще не вмерла України…»
написав
a.
Микола
Лисенко
b.
Михайло
Вербицький
c.
Кирило
Стеценко
d.
Микола
Леонтович
11.
Установіть відповідність (за «Народною
легендою про дівчину – Україну, яку Господь обдарував піснею»)
Народ |
Господній подарунок |
1. французи |
a. дисципліна |
2. угорці |
b. хист до торгівлі |
3. німці |
c. владність |
4. поляки |
d. елегантність |
|
e. господарювання |
12.
Яке значення має національний гімн у житті
народу?
Українська мова. 9
клас
Тема. Складне
речення, його ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним
зв’язками.
1.
Записати
речення. Визначити, які з них мають одну граматичну основу, а які – декілька.
Зробити висновок: за допомогою чого прості речення поєднуються в складні.
Сонце привітно світило і гріло.
Синіє ласкаве небо, і знов курличуть журавлі. Усюди всміхаються мені соняхи
далекого дитинства, що садила мама при вікні. Заховалось за горами сонечко, з
гір повіяло холодом, вогкість; сиві хмари на небо насунули.
2.
Узагальнення
з виконаного:
ü складним називається речення, яке має дві або більше
граматичних основ;
ü частини складного речення можуть бути з’єднані:
безсполучниковим зв’язком
сполучниковим сурядним або підрядним.
3.
Вправа
1 (ст. 44) усно.
4.
Виписати
складні речення, підкреслити граматичні основи, надписати над кожним реченням
його вид за складом граматичної основи.
Добре діло – утіха,
коли ділові не поміха. Коли почав орати, у сопілку не грати. Не взявшись за
сокиру, хати не зробиш. Науки ні вода не затопить, ні вогонь не спалить. Як
голова сивіє, то чоловік мудріє. Не перо пише, а розум. Як без діла сидіти, то
можна одубіти. З поганої трави – і погане сіно. Здоровому здається, що ніколи
не захворіє.
5.
Вправа
4 (ст. 45) письмово.
6.
Перегляньте
в youtube експрес-урок «Яка помилка у вислові «На тобі, Боже, що мені негоже»?
Перекажіть його письмово кількома складними реченнями.
7.
Записати
слова, знявши риску.
Пів/Києва, пів/фотографії,
пів/Дніпра, пів/Ялти, пів/уроку, пів/тарілки, пів/ базару, пів/Говерли,
пів/України, пів/озера, пів/Біблії, пів/лимона.
8.
Скласти
діалог за ілюстрацією (ст. 46), використавши прості і складні речення та опорні
слова.
9.
Опрацювати
рубрику «Культура слова».
10.
Домашнє
завдання. Опрацювати параграф 12, виконати вправу (ст. 47).
Українська література. 9 клас
Тема. Контрольна робота №1. Усна народна творчість. Давня
література.
1. Укажіть найдавнішу датовану рукописну пам’ятку
церковнослов’янської мови Київської держави:
a.
Ізборник
Святослава
b.
Остромирове
Євангеліє
c.
Ізборник
2. Герой якого твору з лободи робив хліб, а з попелу сіль?
a.
Нестор
Літописець («Повість минулих літ»)
b.
Мойсей
(біблійна легенда про Мойсєя)
c.
Прохор
чорноризець (оповідання про Прохора чорноризця)
3. До Нового Заповіту належать усі названі твори, крім
a.
Євангелія
від Матвія
b.
Апокаліпсиса
c.
П’ятикнижжя
Мойсея
4. За родовою характеристикою «Слово про похід Ігорів» -
a.
ліричний
твір
b.
ліро-епічний
твір
c.
епічний
твір
5. Балада – один із видів народних
a.
дум
b.
пісень
c.
легенд
6. Характер події, що відтворений у баладах, переважно
a.
гумористичний
b.
романтичний
c.
трагічний
7. Події «Слова про похід Ігорів» відбуваються
a.
у
середині ХІІІ століття
b.
у
першій половині Х століття
c.
у
ХІІ столітті
8. Києво-Печерський патерик належить до літератури
a.
світської
b.
житійної
c.
юридичної
9. Усна народна творчість, або фольклор – це …
10.
Провідний
мотив пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють…»
11. Напишіть
слова-символи з вивчених пісень про кохання і поясніть їхнє значення.
12.
Заповніть
літературний паспорт.
Назва твору: «Слово про похід Ігорів».
Тема:
Основна ідея:
Герої:
Особливості композиції:
Індивідуальне навчання Маніла В.
Українська мова
Тема.
Написання префіксів пре-, при-, прі-
1.
Записати слова,
з’ясувати, якого значення надає їм префікс.
·
Прегарний,
преширокий, премудрий – указує на збільшену ознаку і за значенням відповідає
слову дуже.
·
Прибережний,
приклеїти, прийти – означає наближення або приєднання.
·
Присолити,
причинити, приморожений – указує на неповну дію або ознаку.
·
Із префіксом прі –
пишемо слова прізвисько, прізвище, прірва.
2.
Виконати письмово
вправу 431.
Українська література
Тема. Василь
Симоненко. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон»
1.
Прочитати в
підручнику (ст.73) короткі відомості з життя письменника.
2.
Причитати казку
«Цар Плаксій та Лоскотон».
3.
Виконати усно
тести.
1.
Портретна
характеристика голова його – мов бочка, очі – ніби кавуни належить
a.
Лоскотонові
b.
Плаксуну
c.
Плаксію
d.
Макаці
2.
Установити
відповідність.
Персонаж |
Вчинок |
1. Лоскотон |
a. З’їв себе з переляку |
2. Плаксій |
b. Носить у торбині сміх |
3. Макака |
c. Подався до чужих країв |
|
d. П’є сльози дітей |
4.
Який малюнок до
казки тобі найбільше сподобався? Чим саме?
Комментарии
Отправить комментарий